______________________________

Επιστροφή σε ilioupolo.gr

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

WP. 20 : ΑΠΛΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ (ΦΑΟΥΛ)

WP. 20.1 Θα κατακυρώνεται ένα απλό σφάλμα όταν γίνονται οι παρακάτω παραβάσεις (WP.20.2 μέχρι WP.20.18), οι οποίες θα τιμωρούνται με την απονομή ελεύθερης ρίψης στην αντίπαλη ομάδα
ΣΗΜΕΙΩΣΗ :Οι διαιτητές θα πρέπει να δίνουν απλά σφάλματα σύμφωνα με τους κανονισμούς έτσι ώστε να δίνεται στην επιτιθέμενη ομάδα η δυνατότητα να αναπτύξει πλεονέκτημα. Παρ’ όλα αυτά, ο διαιτητής θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τις ειδικές συνθήκες του WP.7.3 (πλεονέκτημα ).

WP. 20.2 Να προχωρά πέρα από τη γραμμή του τέρματος κατά την έναρξη της περιόδου, πριν ο διαιτητής δώσει το σήμα της εκκίνησης. Η ελεύθερη ρίψη θα πρέπει να εκτελείται από το σημείο που βρίσκεται η μπάλα ή αν η μπάλα δεν έχει ελευθερωθεί μέσα στον αγωνιστικό χώρο από την σέντρα.


WP. 20.3 Να βοηθήσει κάποιον παίκτη κατά την έναρξη της περιόδου ή σε οποιαδήποτε άλλη στιγμή στη διάρκεια του παιχνιδιού.


WP. 20.4 Να κρατηθεί ή να σπρώξει το σώμα του από τα τέρματα ή τα στηρίγματά τους, να κρατηθεί ή να σπρώξει το σώμα του από τα τοιχώματα ή τον πυθμένα της πισίνας κατά τη διάρκεια του κανονικού παιχνιδιού ή να κρατηθεί από τις άκρες της πισίνας εκτός από τη στιγμή της έναρξης.


WP. 20.5 Να λάβει ενεργά μέρος στον αγώνα ενώ ακουμπά στον πυθμένα της πισίνας, να περπατά ενώ γίνεται αγώνας ή να αναπηδήσει από τον πυθμένα της πισίνας για να παίξει τη μπάλα ή να μαρκάρει έναν αντίπαλο. Ο κανονισμός αυτός δε θα ισχύει για τον τερματοφύλακα εφόσον αυτός βρίσκεται μέσα στην περιοχή των  5 μέτρων της ομάδας του.

WP. 20.6  Να πάρει ή να κρατήσει όλη τη μπάλα κάτω από το νερό ενώ μαρκάρεται
ΣΗΜΕΙΩΣΗ :Το να πάρει ή να κρατήσει παίκτης όλη τη μπάλα κάτω από το νερό ενώ μαρκάρεται, θεωρείται απλό φάουλ, ακόμα και αν το χέρι του παίκτη που έχει τη μπάλα στην κατοχή του σπρωχθεί κάτω από το νερό με τη μπάλα, σαν αποτέλεσμα μαρκαρίσματος του αντιπάλου (εικ. 3). Δεν παίζει ρόλο αν η μπάλα βυθιστεί στο νερό παρά τη θέλησή του. Αυτό που παίζει ρόλο είναι ότι το σφάλμα χρεώνεται στον παίκτη που έχει επαφή με τη μπάλα τη στιγμή που αυτή βυθίζεται στο νερό. Το σημαντικό είναι ότι η παράβαση αυτή συμβαίνει  μόνο όταν ένας παίκτης βυθίζει τη μπάλα ενώ μαρκάρεται. Έτσι αν ο τερματοφύλακας βγει ψηλά έξω από το νερό για να αποκρούσει ένα σουτ και κατά την πτώση του συμπαρασύρει τη μπάλα κάτω από το νερό δεν κάνει καμιά παράβαση.
Αλλά αν στη συνέχεια κρατά τη μπάλα κάτω από το νερό, ενώ μαρκάρεται από έναν αντίπαλο, θα έχει κάνει παράβαση του κανονισμού αυτού και αν με τις ενέργειές του αποτραπεί πιθανόν τέρμα, θα πρέπει να δοθεί πέναλτι σύμφωνα με τον WP. 22.2.




WP. 20.7  Να χτυπήσει τη μπάλα με σφιγμένη γροθιά. Ο κανονισμός αυτός δε θα ισχύει για τον τερματοφύλακα εφόσον βρίσκεται μέσα στην περιοχή των 5 μέτρων της ομάδας του.


WP. 20.8 Να παίζει ή να αγγίζει τη μπάλα με τα δυο χέρια ταυτόχρονα. Ο κανονισμός αυτός δε θα ισχύει για τον τερματοφύλακα εφόσον βρίσκεται μέσα στην περιοχή των 5 μέτρων της ομάδας του.


WP. 20.9 Να εμποδίζει ή να παρακωλύει με οποιοδήποτε τρόπο την ελεύθερη κίνηση αντιπάλου ο οποίος δεν κρατά τη μπάλα ή να κολυμπά πάνω στους ώμους, την πλάτη ή τα πόδια του αντιπάλου. “Κράτημα” σημαίνει το ανασήκωμα, τη μεταφορά ή το άγγιγμα της μπάλας, αλλά όχι το ντριμπλάρισμα της.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Το πρώτο που θα πρέπει να σκέφτεται ο διαιτητής είναι  αν ο αντίπαλος κρατά τη μπάλα, γιατί αν την κρατά ο παίκτης που μαρκάρει, δεν μπορεί να τιμωρηθεί για παρεμπόδιση. Είναι φανερό ότι ένας παίκτης θεωρείται ότι κρατά τη μπάλα εφόσον την κρατά ανυψωμένη πάνω από το νερό (εικ. 4). Ο παίκτης θεωρείται επίσης ότι κρατά τη μπάλα αν κολυμπά με αυτήν κρατώντας την στο χέρι του ή έρχεται σε επαφή με τη μπάλα ενώ στέκεται και η μπάλα βρίσκεται στην επιφάνεια του νερού (εικ. 5). Το να  κολυμπά με τη μπάλα (ντριμπλάρισμα ) όπως  φαίνεται στην εικόνα 6, δε θεωρείται κράτημα.

Ένας συνηθισμένος τρόπος παρεμπόδισης είναι όταν ένας παίκτης κολυμπά μεταξύ των ποδιών του αντιπάλου του (εικ. 7) μειώνοντας έτσι το ρυθμό με τον οποίο μπορεί να κινηθεί αυτός και παρεμποδίζει τον κανονικό ρυθμό κίνησης των ποδιών. Ένας άλλος τρόπος είναι όταν ένας παίκτης κολυμπά στους ώμους του αντίπαλου παίκτη. Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι σφάλμα παρεμπόδισης μπορεί να κάνει και ο παίκτης που έχει τη μπάλα στην κατοχή του. Για παράδειγμα στην εικόνα 8 φαίνεται ο παίκτης ο οποίος με το ένα χέρι κρατά τη μπάλα και προσπαθεί να απομακρύνει τον αντίπαλό του για να κερδίσει περισσότερο χώρο γι’ αυτόν. Στην εικόνα 9 φαίνεται ένας παίκτης που έχει την μπάλα στην κατοχή του και παρεμποδίζει τον αντίπαλό του σπρώχνοντάς τον προς τα πίσω με το κεφάλι του. Πρέπει να δοθεί προσοχή στις εικόνες 8 και 9, γιατί κάθε βίαιη κίνηση του παίκτη που έχει στην κατοχή του τη μπάλα μπορεί να θεωρηθεί χτύπημα ή βιαιοπραγία. Οι εικόνες σκοπεύουν να δείξουν την παρενόχληση χωρίς βίαιη κίνηση. Ένας παίκτης μπορεί επίσης να διαπράξει το αδίκημα της παρενόχλησης ακόμα και αν δεν κρατά ή αγγίζει τη μπάλα. Στην εικόνα 10 φαίνεται ο παίκτης που σκόπιμα μαρκάρει τον αντίπαλό του με το σώμα και τα χέρια του τεταμένα, αποκλείοντας έτσι την πρόσβασή του στη μπάλα. Το παράπτωμα αυτό γίνεται συχνότερα κοντά στα όρια του αγωνιστικού χώρου.



WP. 20.10 Να σπρώξει ή να απωθηθεί από έναν αντίπαλο που δεν κρατά την μπάλα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Σπρώξιμο μπορεί να γίνει με διάφορες μορφές και με το χέρι (εικ. 11) και με το πόδι  (εικ. 12). Στις περιπτώσεις αυτές η ποινή είναι ελεύθερη ρίψη για απλό σφάλμα. Επίσης οι διαιτητές θα πρέπει να φροντίζουν να διακρίνουν μεταξύ του σπρωξίματος με το πόδι και του χτυπήματος, όπου τότε δίνεται αποβολή ή και βιαιοπραγία. Αν το πόδι είναι ήδη σε επαφή με τον αντίπαλο όταν αρχίζει η κίνηση, αυτό συνήθως είναι σπρώξιμο, αλλά αν η κίνηση αρχίσει πριν γίνει η επαφή με τον αντίπαλο, τότε σε γενικές γραμμές θεωρείται χτύπημα.


WP. 20.11 Αν ένας παίκτης της ομάδας που έχει τη μπάλα στην κατοχή της διαπράξει παράπτωμα σύμφωνα με τον WP. 20.9 (να παρεμποδίσει έναν αντίπαλο) ή με τον WP. 20.10 (να σπρώξει ή να απωθηθεί από έναν αντίπαλο) πριν εκτελεστεί ελεύθερη ρίψη, άουτ ή κόρνερ.

WP. 20.12 Να βρίσκεται στην περιοχή των δύο (2) μέτρων από το τέρμα του αντιπάλου εκτός όταν βρίσκεται πίσω από την ευθεία της μπάλας. Δεν θα θεωρείται ως παράβαση όταν ένας παίκτης πάρει τη μπάλα μέσα στην περιοχή των δύο (2) μέτρων και την περάσει σ’ έναν άλλον παίκτη (συμπαίκτη) που είναι πίσω από την ευθεία της μπάλας και ο οποίος σουτάρει αμέσως προς το τέρμα, πριν ο πρώτος παίκτης μπορέσει να φύγει από την περιοχή των δύο (2) μέτρων.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Αν ο παίκτης που δέχεται τη μπάλα δε σουτάρει προς το τέρμα, ο παίκτης που την έδωσε (πάσαρε) πρέπει να φύγει αμέσως από την περιοχή των δύο (2) μέτρων ώστε να αποφύγει την επιβολή ποινής σύμφωνα με τον κανονισμό αυτόν.

WP. 20.13 Να εκτελέσει πέναλτι με άλλον τρόπο εκτός από τον προβλεπόμενο,
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Βλέπετε WP. 23.4 για τον τρόπο εκτέλεσης πέναλτι.

WP. 20.14 Να καθυστερεί χωρίς λόγο την εκτέλεση ελεύθερης ρίψης, άουτ ή κόρνερ. 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Βλέπετε σημείωση στον WP. 16.2

WP. 20.15 Όταν ο τερματοφύλακας περάσει ή αγγίξει τη μπάλα πέρα από τη γραμμή του κέντρου.


WP. 20.16 Να στείλει τη μπάλα πλάγια εκτός του αγωνιστικού χώρου, περιλαμβανομένης της περίπτωσης αναπήδησης της μπάλας στα πλάγια του αγωνιστικού χώρου πάνω από το επίπεδο του νερού.


WP. 20.17 Όταν μια ομάδα κρατά τη μπάλα στην κατοχή της για πάνω από 30 δευτερόλεπτα πραγματικού παιχνιδιού χωρίς να σουτάρει στο αντίπαλο τέρμα, ο χρονομέτρης που καταγράφει το χρόνο κατοχής της μπάλας θα ξανα ξεκινάει το χρονόμετρο :

α) όταν η μπάλα φύγει από το χέρι του παίκτη που σουτάρει προς το τέρμα. Αν η μπάλα αναπηδήσει από την οριζόντια ή τις κάθετες δοκούς, ή από τον  τερματοφύλακα ξανά στον αγωνιστικό χώρο, ο χρόνος κατοχής της μπάλας δε θα ξεκινήσει πριν αυτή περιέλθει στην κατοχή μιας από τις δυο ομάδες.
β) όταν η μπάλα περιέλθει στην κατοχή της αντίπαλης ομάδας. Στην κατοχή δεν περιλαμβάνεται η περίπτωση κατά την οποία η μπάλα κατά την πτώση της αγγίξει απλώς κάποιον αντίπαλο παίκτη.
γ) όταν η μπάλα ξαναρχίσει να παίζεται μετά από αποβολή, πέναλτι, άουτ, κόρνερ ή ουδέτερη ρίψη.
Τα χρονόμετρα θα είναι ευκρινή και θα δείχνουν το χρόνο κατά την κατιούσα (δηλαδή θα δείχνουν το χρόνο κατοχής που απομένει).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Ο χρονομέτρης και οι διαιτητές πρέπει να αποφασίσουν για το αν έγινε σουτ προς την εστία ή όχι, αλλά η οριστική απόφαση παίρνεται από τους διαιτητές.


WP. 20.18 Να κωλυσιεργεί.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Επιτρέπεται πάντα στο διαιτητή να δώσει απλό σφάλμα σύμφωνα με τον κανονισμό αυτόν πριν περάσει η περίοδος των 30 δευτερολέπτων κατοχής της μπάλας:
Αν ο τερματοφύλακας είναι ο μόνος παίκτης της ομάδας του στην περιοχή του (στο μισό του αγωνιστικού χώρου) θα θεωρείται ότι κωλυσιεργεί αν πάρει τη μπάλα από άλλο συμπαίκτη του που βρίσκεται στο άλλο μισό του αγωνιστικού χώρου.
Στο τελευταίο λεπτό, οι διαιτητές πρέπει να είναι βέβαιοι ότι υπάρχει σκόπιμο χάσιμο χρόνου πριν εφαρμόσουν τον κανονισμό αυτόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε την άποψή σας για λάθη στην μετάφραση του Κανόνα από τα Αγγλικά ή για την ερμηνεία του